Revista Intercontinental de Gestão Desportiva - RIGD (Intercontinental Journal of Sport Management) ISSN 2237-3373
https://app.periodikos.com.br/journal/rigd/article/doi/10.51995/2237-3373.v11i1e110005

Revista Intercontinental de Gestão Desportiva - RIGD (Intercontinental Journal of Sport Management) ISSN 2237-3373

Original Article

The Profile of the Participants of the Lectures Cycle GESPORTE

Alexandre Lima de Araújo Ribeiro, Francielly Martins Prado, Caio Henrique Quemel Siqueira, Pedro Victor Nogueira de Souza, Paulo Henrique Azevêdo

Downloads: 3
Views: 267

Abstract

This study aimed to characterize the profile of participant in the Technical Lectures of the Lectures Cycle GESPORTE. Thus, it is a descriptive research, which used a questionnaire as a data collection instrument, this questionnaire contained closed and open questions. Of the 967 participants in the technical lectures analyzed, 335 responded to the data collection instrument that contained questions about gender variables; age; study level; course; activity that exerts; personal monthly income; aspects of the event (access to the event venue; parking; auditorium; seating; restrooms; conducting the event (ceremonial); punctuality of the event; signage and information; importance of the event (theme); quality of the speakers). The results show that 60.6 are men; 85.7% are up to 24 years old; 64.6 has a monthly income of up to R $ 1,000.00 (one thousand reais); 90.4% are undergraduate students; and 88% are studying Physical Education. Therefore, the participants in the GESPORTE Lectures Cycle are men up to 24 years old, undergraduate students in Physical Education, with a monthly income of up to R $ 1,000.00 (one thousand reais).

Keywords

University Extension; Event management; Training; Qualification; Sport Management.

References

Antunes, A. C. (2007). Mercado de trabalho e educação física: aspectos da preparação profissional. Revista de Educação, 10(10), 141–149. https://revista.pgsskroton.com/index.php/edu c/article/view/2147

Barbetta, P. A. (2014). Estatística aplicada às ciências sociais (9th ed.). EdUFSC.

Bruno-Faria, M. de F., & Brandão, H. P. (2003). Competências relevantes a profissionais da área de T&D de uma organização pública do Distrito Federal. Revista de Administração Contemporânea, 7(3), 35–56. https://doi.org/10.1590/S1415- 65552003000300003

Cardoso, R. C., & Sampaio, H. (1994). Estudantes universitários e o trabalho. Revista Brasileira de Ciências Sociais, 26(9), 30–50.

Fogaça, A. (1998). A educação e reestruturação produtiva. In A. Fogaça (Ed.), Políticas de emprego no Brasil (pp. 30–45). Instituto de Economia UNICAMP.

Ieger, E. M., & Bridi, M. A. (2014). The TI professionals: profile and the permanent qualification challenge. Brazilian Journal of Labour Studies, 13(2), 262–278.

Lima, W. P. (2019). Educação Física e Saúde: perspectivas de atuação profissional. Revista Brasileira de Fisiologia Do Exercício, 18(2), 64. https://doi.org/10.33233/rbfe.v18i2.3240

Maturana, H., & Rezepka, S. N. (2005). Formação humana e capacitação (4th ed.). Vozes.

Milano, M., & Chelladurai, P. (2011). Gross Domestic Sport Product: The Size of the Sport Industry in the United States. Journal of Sport Management, 25(1), 24–35. https://doi.org/10.1123/jsm.25.1.24

Oliveira, A. S. C. de. (2019). Contribuição da Nova Faculdade na educação superior: formação profissional na área de Ciências da Saúde [Faculdade Pedro Leopoldo]. https://www.fpl.edu.br/2018/media/pdfs/mest rado/dissertacoes_2019/dissertacao_anamaria _silva_costa_de_oliveira_2019.pdf

Oliveira, D. de, Rech, G. D., & Roncada, C. (2019). Perfil acadêmico de universitários em educação física de um centro universitário da região sul do Brasil. Congresso de Pesquisa e Extensão Da Faculdade Da Serra Gaúcha, 7(7), 372–382. http://ojs.fsg.br/index.php/pesquisaextensao/a rticle/view/4052

Sarmento, J. P. (2011). O conceito de gestão desportiva: âmbitos de intervenção e perfil de funções. In V. G. Menezes & C. A. Mulatinho (Eds.), Gestão do esporte: uma introdução (pp. 13–36). Editora UFPE.

Super, D. E., Savickas, M. L., & Super, C. M. (1996). The life-span, lifespace approach to careers. In D. Brown, L. Brooks, & Associates (Eds.), Career choice and development (3rd ed., pp. 121–178). Jossey-Bass.

Tobar, D. A., & Cuneen, J. (2020). Sport Industry Research and Analysis: An Informed Approach to Decision Making (2nd ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780429296499

Veiga, L., Picoloto, D., Kunzler, I. M., Paula, S., & Schacker, L. (2019). A importância da extensão universitária na formação dos acadêmicos da saúde. Cadernos de Educação, Saúde e Fisioterapia, 6(12), 6. https://doi.org/10.18310/2358- 8306.v6n12suple

Vergara, S. C. (2016). Projetos e relatórios de pesquisa em administração (16th ed.). Editora Atlas. Wikipédia. (2019). Gesporte. Wikipédia, a Enciclopédia Livre.


Submitted date:
12/10/2020

Accepted date:
02/01/2021

6037d170a953957df8076175 rigd Articles
Links & Downloads

RIGD

Share this page
Page Sections