Newly graduated nurses’ knowledge about Specific Precautions in the pre-pandemic of COVID-19
Conocimiento de los enfermeros recién licenciados sobre las Precauciones Específicas en la prepandemia de COVID-19
Conhecimento dos enfermeiros recém-formados sobre Precauções Específicas na pré-pandemia da COVID-19
Júlia Rigolon Eichemberger; Julia Yaeko Kawagoe; Lívia Guimarães Andrade; Andrea Gomes Costa Mohallem
Abstract
Objective: To assess the knowledge of newly graduated nurses about Specific Precautions/Isolation measures.
Method: A cross-sectional descriptive-exploratory study with a quantitative approach was conducted in a private hospital in São Paulo in February 2019. The researcher approached the nurses waiting for the “Junior Nurse” position selection process to participate in the survey. The participants answered a validated instrument with 29 multiple-choice questions, divided into five thematic categories. A score of 7.0 (from zero to 10) was defined as the cut-off point. The R Core statistical package and the lme4 for generalized mixed models were used for data analysis, with a significance level of 5%.
Results: 190 newly graduated nurses participated in the study, with an overall knowledge of Specific Precautions score of 5.82, with the highest mean (7.9) in the “Personal Protective Equipment” category. In the other four categories, the nurses scored below 7.0, with the lowest score (4.35) in the “Care for the environment”.
Conclusion and Implications for the practice: The study showed a deficiency of Specific Precautions knowledge among newly graduated nurses, with implications for the patients’ and healthcare professionals’ safety from graduation practice (internship) to the beginning of their professional career.
Keywords
Resumen
Palabras clave
Resumo
Objetivo: Avaliar o conhecimento dos enfermeiros recém-formados sobre as medidas das Precauções Específicas (PE).
Método: Estudo transversal descritivo-exploratório, com abordagem quantitativa, realizado em um hospital privado de São Paulo, em fevereiro de 2019. Os enfermeiros foram abordados para participar da pesquisa enquanto aguardavam o início do processo seletivo para “Enfermeiro Junior”. Para avaliar o conhecimento, foi utilizado um instrumento validado, contendo 29 questões de múltipla escolha, divididas em cinco eixos temáticos, sendo definida como ponto de corte a média 7,0 (de zero a 10). Para análise dos dados, foi usado o pacote estatístico R Core, e o lme4 para os modelos mistos generalizados, sendo adotado nível de significância de 5%.
Resultados: Participaram do estudo 190 enfermeiros recém-formados com nota geral de 5,82, sendo a maior média (7,9) no eixo “Equipamento de Proteção Individual”. Nos demais eixos, as médias foram abaixo de 7,0, tendo a menor pontuação (4,35) no eixo “Cuidados com o Ambiente”.
Conclusão e Implicações para a prática: O estudo evidenciou déficit de conhecimento sobre as PE entre os enfermeiros recém-formados, com implicações para a segurança dos pacientes e dos profissionais de saúde, desde a prática assistencial na graduação (estágios) ao início da carreira profissional.
Palavras-chave
Referencias
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Submitted date:
17/02/2022
Accepted date:
27/04/2022